header-apothekers Apothekers

CHA-Online: een overzicht van al uw declaraties

op .

CHA-Online is het portaal om uw declaraties te volgen. Alle declaraties, retourinformatie en, als u gebruik maakt van het Gemak- of Zeker-traject ook de betalingen die CHA ontvangt, worden daar gebundeld en inzichtelijk gemaakt. Het doel is dat u zo in één oogopslag kunt zien wat de status van uw declaraties is en of er actie nodig is.

Als u inlogt op CHA-Online ziet u dit scherm. De bovenste grafiek laat zien hoeveel u per maand heeft gedeclareerd en welk deel daarvan is goedgekeurd. Het witte deel in de grafiek is niet vergoed – dit deel wilt u zo klein mogelijk maken. Als u op een maand klikt, ziet u meer details over uw declaraties.

Onderin het scherm staan drie klokjes. Dit zijn de actielijsten met afgekeurde declaraties. Hier kunt u direct via CHA-Online een herdeclaratie insturen, of een actie afvinken als u geen herdeclaratie wilt uitvoeren. Als u drie groene klokjes ziet, zijn er geen openstaande acties meer.

Goed voorbereid voor de onderhandelingen 2022

op .

Het lijkt nog ver weg, maar in de komende maanden gaan zorgmakelaars en verzekeraars weer onderhandelen over nieuwe contracten voor de zorg die u in 2022 levert. Om een goed besluit te nemen over deze contracten, helpt het als u weet waar u marge heeft of juist geld toelegt.

Wij kunnen u hierbij helpen door op basis van uw declaraties te kijken naar de vergoedingen die verzekeraars uitkeren. Omdat wij kijken naar uw declaraties, sluiten onze rapporten aan op de zorg die u in het afgelopen jaar geleverd heeft – wat vaak een goede graadmeter is voor het komende jaar. Daarnaast kunnen wij ook zien welke vergoedingen daadwerkelijk zijn toegekend door verzekeraars zodat u een correcte weergave krijgt van uw omzet.

Heeft u behoefte aan inzicht in uw declaraties of vergoedingen? Neemt u dan contact op met onze Servicedesk. Afhankelijk van uw vraag kunnen wij, tegen meerkosten, een maatwerk rapport voor u maken. Onze Servicedesk is bereikbaar via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of telefoonnummer 070 – 411 22 20.

Zilveren Kruis: Nieuw verrekenproces

op .

Zilveren Kruis stapt per eind september over op een nieuw verrekenproces. In dit nieuwe proces kunt u vorderingen, bijvoorbeeld als gevolg van creditdeclaraties of controles achteraf, niet meer terugbetalen aan Zilveren Kruis. De verzekeraar zal deze automatisch verrekenen met de eerstvolgende betaling. Om betaling en declaratie aan elkaar te matchen, stelt Zilveren Kruis verrekenoverzichten beschikbaar via VECOZO.

Indien u gebruik maakt van ons Gemak- of Zeker-traject, heeft deze wijziging geen gevolgen voor u. Bij deze trajecten verzorgt CHA de betalingen en vangen wij het administratieve werk vanuit de verzekeraar op. Als u gebruik maakt van het Basis-traject is het belangrijk dat u de informatie van Zilveren Kruis gebruikt om te controleren of de betaling en uw declaratie op elkaar aansluiten

Button nieuws