header-home apothekers verzekeraars

Oplossing voor de tien meest gebruikte afkeurmeldingen

op .

Verzekeraars gebruiken verschillende meldingen bij het afkeuren van uw declaraties. Helaas is uit de tekst van de melding niet altijd duidelijk wat de oorzaak van de afkeuring is – en dus ook niet hoe u het probleem kan oplossen. In de meeste gevallen kan CHA u hier wel bij helpen. 

Als u gebruik maakt van CHA-Online voor het insturen van herdeclaraties, ziet u bij de meeste afkeuringen een oranje kader om het onderdeel van de declaratie waar het probleem zit. Daarnaast geven wij boven in het scherm met de acties een korte tip wat u kan doen om een herdeclaratie in te sturen.

Afgelopen week hebben we daarnaast gekeken welke tien afkeurmeldingen het meest zijn gebruikt in 2019. Bij deze meldingen hebben we een wat uitgebreidere uitleg geschreven over wat er wordt bedoeld met de melding en hoe u het probleem kunt verhelpen. Deze uitleg kunt u terugvinden in dit document.

Als een van uw declaraties is afgekeurd en u weet niet direct hoe u dit kunt oplossen, neemt u dan contact op met onze Servicedesk. Vaak kunnen wij u verder helpen.

Button nieuws