header-home apothekers verzekeraars

Maandagavond 15 april: nieuwe release CHA-Online

op .

Op maandagavond 15 april is er weer een nieuwe release van CHA-Online. Hierin wordt het mogelijk om acties (factuur, patiënt of declaratie) te parkeren. Het kan voorkomen dat u nog zaken moet uitzoeken of dat er tijd overheen gaat voordat u acties op CHA-Online in behandeling kunt nemen. Het is in deze gevallen handig om de acties even te verplaatsen, zodat u ze op een later moment kunt uitvoeren.

Acties parkeren
U kunt een actie parkeren door de regel aan te vinken en onderaan het scherm te kiezen voor de optie ‘Parkeren’. U kunt de acties parkeren onder verschillende (zelf aan te maken) labels. U krijgt – voordat de actie definitief wordt geparkeerd – de melding dat de gekoppelde declaraties (het andere deel van het declaratiesetje) ook zullen worden geparkeerd.

Geparkeerde acties bekijken
De geparkeerde acties zijn te bekijken (en eventueel te de-parkeren of op te schonen) via het veld ‘Geparkeerde’. Let er hierbij op dat de periode standaard staat ingesteld vanaf de 1e dag van de afgelopen declaratiemaand (zoals ook geldt voor de openstaande acties). Om een langere periode te bekijken, kunt u dit aanpassen in het datumveld ‘Gemeld tussen’. U kunt ervoor kiezen geparkeerde acties met specifieke parkeerlabels te bekijken. Geef dit aan in het veld ‘Filter op parkeerlabel’.

Labels aanmaken en beheren
De parkeerlabels kunnen worden aangemaakt via de Parkeren-knop, maar ook via de instellingen-knop bovenaan de pagina. Hierbij kiest u voor ‘Beheer parkeerlabels’ en kunt u labels aanmaken, aanpassen of verwijderen.

Acties de-parkeren
Ga bij de acties naar het veld ‘Geparkeerde’ en pas eventueel de meldingsdatum aan. Vervolgens kunt u regels selecteren die u wilt terugzetten naar de acties of direct wilt opschonen.

Naast het parkeren van acties, is het vanaf deze release ook mogelijk om te filteren op wmg-tariefcode of artikelnummer.

Heeft u nog vragen over CHA-Online? Neem dan contact met ons op!

Vertraging declaratieverwerking Eno

op .

Update 10 april: inmiddels zijn de declaratieregels die tot en met 20 maart zijn ingediend doorgestuurd.

Zorgverzekeraar Eno (UZOVI 7032) ervaart momenteel problemen in de declaratieverwerking over de februari en maart declaraties. Om te voorkomen dat uw declaraties worden afgekeurd, hebben wij de betreffende regels daarom tijdelijk geparkeerd. Dit geldt voor alle klanten die gebruik maken van het Postbus- of Postbus Plus-Traject.

In CHA-Online is de status van deze regels ‘Ingelezen’. Zodra wij het signaal van Eno krijgen dat zij gereed zijn om de declaraties te verwerken, dan sturen wij de betreffende facturen door. De status zal dan op CHA-Online veranderen naar ‘Verzonden’.

Indien u graag gebruik wenst te maken van de optie tot bevoorschotting, dan kunt u contact opnemen met Eno Zorgverzekeraar, bij voorkeur via e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. o.v.v. de AGB-code van de praktijk. Vermeld u hierbij ook de naam van een contactpersoon voor eventuele vragen. Eno is telefonisch bereikbaar via 0570 - 687465.

CHA Tips & Tricks: gebruik van sneltoetsen in CHA-Online

op .

In CHA-Online kunt u gebruik maken van sneltoetsen. Dit is erg handig wanneer u in één keer veel regels moet behandelen. U kunt met de tab-toets naar het volgende invoerveld gaan, met Enter bevestigt u een opdracht en met Escape sluit u de pop-up. Voor een overzicht van alle sneltoetsen typt u Shift en vraagteken (?) in CHA-Online. Ook vindt u hier een PDF-overzicht van alle sneltoetsen. Handig om te printen en te gebruiken tijdens het werken in CHA-Online!

Meer artikelen...

Button nieuws